Waarom geven we elke dag het beste van onszelf? (missie)
Omdat we kwaliteitsvolle, toegankelijke en betaalbare zorg willen voor al onze patiënten. Zonder uitzondering.
We willen elke patiënt zo gezond mogelijk krijgen. Daar komt het op neer.
Wat doen we om ons doel te bereiken? (visie)
- De patiënt als volwaardige partner zien in het zorgtraject.
- Veilige, efficiënte en effectieve zorg bieden in een aangename en geruststellende omgeving.
- Inspelen op maatschappelijke trends en op veranderende noden van onze patiënten.
- Nieuwe diensten en technologieën ontwikkelen om in te spelen op nieuwe behoeften.
- Bouwen aan een excellente zorgreputatie die AZ Jan Palfijn positioneert als een 'eerstekeusziekenhuis'.
- Een aantrekkelijke werkgever zijn voor (potentiële) medewerkers die zich vereenzelvigen met onze waarden.
- Met een open dialoog en gerichte communicatie een verschil maken voor al onze stakeholders.
Wat verenigt onze 'Palfijners'? (kernwaarden)
Om alle neuzen in dezelfde richting te houden en herkenbaar te zijn voor onze patiënten, hebben we 6 kernwaarden geformuleerd.
6 kernwaarden die elke medewerker uit het hoofd kent (of zou moeten kennen). 6 kernwaarden die een houvast bieden bij elke actie, elke beslissing.
Niet uit de lucht gegrepen, wel het resultaat van intensief onderzoek en overleg.
Het zijn een heleboel 'we's' op een rijtje, maar dat is net de essentie. Het zijn ónze waarden.
Samenwerken
- We kennen onze sterktes en verwijzen door wanneer nodig.
- We werken actief samen met anderen binnen en buiten onze afdeling, expertise of organisatie.
- We halen kracht uit teamwerk.
- We spelen een actieve rol als schakel in een volledig zorgproces.
Toegankelijkheid
- We verlenen pluralistische zorg.
- We houden rekening met de financiële draagkracht van iedereen.
- We werken hindernissen voor patiënten zoveel mogelijk weg.
- Elke patiënt krijgt de beste zorgkwaliteit.
Efficiëntie
- Onze onderzoeken en therapieën zijn nodig en volledig.
- We zijn doelgericht in alles wat we doen.
- We werken kostenefficiënt zonder in te boeten aan kwaliteit.
- We beperken de wachttijden zoveel mogelijk.
Respect
- We erkennen onze patiënt als partner in alles wat we doen.
- We respecteren de privacy en rechten van iedereen.
- We gaan respectvol en professioneel om met iedereen.
- We tonen medeleven.
Kwaliteit
- Patiëntveiligheid is onze prioriteit.
- We zoeken naar optimale zorg voor elke patiënt.
- We leren uit onze werking en verbeteren die continu.
- We meten onze kwaliteit en communiceren die transparant.
!nnovatie
- We zijn een lerende organisatie die investeert in mensen.
- We gebruiken de best mogelijke middelen, materialen en technieken.
- We houden de vinger aan de pols van de medische wereld en maatschappij.
- We investeren jaarlijks een mooi bedrag in materiaal en technologie.
Ga terug naar